a

Geri git   Arabalar , ikinci el araba , otomobil forum > Sahibinden > ikinci el araba


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1 (permalink)  
Alt 05-02-2007, 02:02
h@lo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: Nov 2006
Mesajlar: 53
Standart 2. el araba alırken dikkat edilmesi gereken kurallar


Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını, ruhsattaki motor ve şase numaralarıyla karşılaştırın. üalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi, çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.
- Otomobili mutlaka deneyin. Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin. Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir. Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir. Yine de aykırı uygulamalar olabilmekte. Bunun için mutlaka ruhsat sahibiyle anlaşmaya çalışın.
- Otomobil sahibiyle anlaştığınızda, otoyu ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin. Trafik şube Müdürlüğü'nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra, otomobilin sahibiyle birlikte otomobili çözün.
- Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmakta. Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlar. Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin."

PAZARA ESKi GiYSiLERLE GiDiN
"Yeni elbiselerinizi kirletmekten çekindiğiniz için onlardan çok daha pahalıya mal olacak arızaları göremeyebilirsiniz" uyarısı yapılan sitede diğer gerekli malzemeler ise şöyle sıralanıyor:
"Cep feneri, küçük bir mıknatıs, küçük bir not defteri, bir buji anahtarı"
Otomobil bakmaya her zaman gündüz gidilmesi ve yağmursuz bir havanın tercih edilmesi önerilirken, satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınılmaması tavsiye ediliyor. Kontrol için yeterli zaman ayrılması, aceleci davranılmaması da önemli.
Deneme sürüşü mümkünse 20-50 kilometre hızla bir duvar boyunca yapılmalı, duvardan yankılanan ses alışılmamış gürültülerin duyulmasına yardımcı olur. Eğer bir aracınız varsa bu kontrolü daha önceden kendi arabanızla test edip kulağınızı eğitebilirsiniz.
Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir arkadaşınızı yanınıza alın.
Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkün. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değil. Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın, otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemeli. Onarım görmemiş bir otomobilin, çıtaları düz bir hat izler. Onarım görmüş bir otomobilin ise kaporta üzerindeki yansımaları düzgün değildir.
Otomobilin kapıyla çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edilmeli üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalı. Cam kenarını ve kapı açma kollarını/ kilitlerini gözden geçirmek de önemli; buralardaki boya hataları ya da kauçuk/ metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki civata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerini kontrol edin. üamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
Otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırılan bir mıknatıs değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın onarıma girdiğini gösterir.
Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır. Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalı. Otomobile dışardan bakıldığında düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun var demektir.

SONRADAN BANTLANMIş KABLOLARA DiKKAT
Kaputu, motor çalıştırmadan açıp motora ve kablo demetlerine dikkatlice bakın yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye çalışın, sonradan bantlanmış kablolar gelişi güzel yapılmış onarımlara işaret eder. Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın; içerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalı. Yağ çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin, yağ eğer yeni ise koyu sarı olması çok önemli değil. üubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın; eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir.
Motor kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör kapağını açmak gerekir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan emin olun; sıcak su yanıklara yol açabilir.
Motoru çalıştırın; kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin, 3-5 dakika gaza basmadan çalıştırın bu sırada olağandışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1 dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın. Mavi renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir. Bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı 30 numara-konarak veya bir motor katkısı konarak bertaraf edilebilir; ancak buji kontrolü size gerçeği söyler.
Siyah renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor ve yakıt sistemi bakımsızdır. Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir, motorun açılması gerekir. Motor eğer soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normal. üünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur.
Motor ısındığında rolantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol edin. Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi söz konusu. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir. Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinleyin patlat susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın.

SüRüş TESTi NASIL YAPILMALI?
Birinci vitesi takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket ettirmeye çalışın. Otomobil hareket ederse el freni çalışmıyor demektir. Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. Olağan dışı bir sarsılma debriyajda bir sorun olduğuna işaret eder.
Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz birinci vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. üalışmıyorsa el freniyle durmaya çalışın. Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın, olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit edin. Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir. Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın, otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun var demektir. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekir.
Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı lazım gelir. Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın. Birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olur.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #2 (permalink)  
Alt 06-02-2007, 16:18
 
Üyelik tarihi: Dec 2006
Mesajlar: 4
Standart

yararlı bilgiler için teşekkürler


Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #3 (permalink)  
Alt 07-02-2007, 14:42
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
Nerden: Ä°stanbul
Mesajlar: 69
abbesusse - MSN üzeri Mesaj gönder abbesusse - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

gerçekten yararlı bilgiler çıkış alıp bu bilgileri dağıtıcam eline sağlık. allah razı olsun.

__________________
Ne mutlu türküm diyene
1967 Shelby GT 500
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #4 (permalink)  
Alt 30-03-2007, 23:31
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Nerden: Ä°stanbul
Mesajlar: 19
Standart

yararlı bılgıler ıcın tesekkurler

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #5 (permalink)  
Alt 08-06-2007, 13:34
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: May 2007
Mesajlar: 124
Standart

arkadaşım değerli paylaşımların için teşekkürler....

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #6 (permalink)  
Alt 06-10-2007, 10:31
Korayhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: May 2007
Nerden: Sivas
Mesajlar: 1.758
Standart

Teşekkür ederiz sağolasın kardeş.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #7 (permalink)  
Alt 06-10-2007, 12:05
<<|| ÖzeL Üye ||>>
 
Üyelik tarihi: Apr 2007
Mesajlar: 5.529
mavilim0696 - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Bilgiler için teşekküler kesinlikle dikkate alırım..

__________________
Kalite Nerede Biz orada




Facebook.com/ferhaturass
------------------------

FİAT DOBLO FUNCLUB

MADE İN CHİNA ÜRETİMLERİ
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #8 (permalink)  
Alt 02-09-2008, 13:44
 
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 7
Standart

www.otokent.com aradığımız 2. el araçlar burda sergide

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #9 (permalink)  
Alt 02-09-2008, 14:10
GiTARiST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
5.Vites
 
Üyelik tarihi: Jul 2007
Nerden: Ağrı
Mesajlar: 2.486
GiTARiST - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

hani ben nie bişiy göremiorum hem sitemizde sponsorlar harici reklam yasaktır

__________________
Bİ BİSKREM VERSEM FORUM YAZARMISIN
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #10 (permalink)  
Alt 09-01-2009, 20:26
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: Jan 2009
Nerden: BURDUR/gölhisar
Mesajlar: 50
Standart

yararlı bilgiler

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni konu açma yetkiniz bulunmuyor.
Cevap yazma yetkiniz yok
Mesajlarınıza dosya ekleme yetkiniz bulunmuyor.
Kendi mesajlarınızı düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık
Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. çu Anki Saat: 20:39 .
 


Design by: vBulletin Skins Zone
Powered by vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.2.0 RC8
Arabalar, ikinci el araba,araç tavsiyeleri, otomobil forum
arabalar Arabam Tavsiye etti�imiz araba siteleri : arabalar modifiyeli arabalar