a

Geri git   Arabalar , ikinci el araba , otomobil forum > Markalar > Mercedes


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1 (permalink)  
Alt 09-05-2007, 17:19
 
Üyelik tarihi: May 2007
Mesajlar: 5
Standart körük olayı !


3 aylık vitocu olarak aranıza ankaradan katılıyorum. 2001 model bir vito 112 cdi aldım. ilk hafta içinde körük arızalandı. Aradım bu konuda uzman bir mercedes elektirikçisi buldum (Ankarada). Bu araçların en zayıf ve hassas sistemi bu körüktür diye ilk başta söyledi. Neyse körüğün içerisinde bir kaç ufak parçayı değiştirdi ve çalıştı. Söylediğine göre körük direkt olarak suya maruz kaldığı için sık sık bozulurmu. Aradan 10 gün geçti körük yine arızalandı. Bu sefer içinde bobinleri değiştirdi. 1 hafta sonra ise sigortası atmaya başladı. Yenisini takıyorum bir kaç saat sonra yine atıyor vs. Bu kez usta elektrik besleme yolunu değiştird. şimdi çalışıyor. Ancak bir almancının vitosunda görmüş bizim usta şöyle bir şey: Körük kompresörünü devre dışı bırakan basit bir boru ve supap sistemi varmış almanyada 10 euro falan. Yani onu takılınca arabanın lastiğini şişirir gibi süspansiyon sistemine istenildiği kadar hava basılıyormuş ve öyle kalıyormuş. Eğer biraz alçaltmak istiyorsanız supaptan hava çıkartıyormuşsunuz vs. Bu sistem nereden nasıl temin edilebilir ? Bana yardımcı olur musunuz? şimdiden teşekkür ederim

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #2 (permalink)  
Alt 09-05-2007, 18:13
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
Mesajlar: 1.995
Standart

bende de 2000 model 112cdı vito L körüklü otomatik şanzuman bir vito var.bende bu körükten çok çektim.kısaca bu araçlarda körük tam bir sorun teşkil edio.şu anda benim körük sistemimde hiçbir sorun yok tıkır tıkır çalışıo(nazar değmesin)bizim araçta ilk çalıştırdığınızda aracı ön panelde körük tuşu var o tuşa basarsanız körük orjinal kalibre edilmiş sewiyeye kaldırıo.daha sonra içerdeki yüke göre kaldırıo yada indirio.(not aracı ilk çalıştırdığınızda körük en dip sewiyede ise körük kalkana kadar arkaya yük veya yolcu yüklemeyin önce kalibre edilmiş sewiyesinin kalkmasını bekleyin)birde arka sağ camın orda bagaj kapaığının bitişiğinde körük kaldırma indirme tuşu var(bizimkinde var sizinkindede olması lazım)o tuşlada ayrıca körüğü kaldırıp indirebiliosunuztabi bunu kullanırken aracınınz çok yüklüyse kaldırabilirsiniz,yol bozuksa burdan körüğü kaldırıp gidebilirsiniz,lastiğiniz patladı körüğü en üst seviyeye kaldırıp stepneyi çıkartabilirsiniz.kısaca amacı dışında kullanmayınız.birde aracınıza en fazla yük veya kişi olarak 1tondan fazla yükleme yapmayınız körüğünüzün arka amortisör kısımları patlar.zaten max. kaldırma kapasitesi 1 ton.bunuda göz önünde bulundurun.size ankara'da çok iyi denecek bir özel serwis önerebilirim.http://www.mercedesservisi.com/index.htm bu site ankaradki söylediğim serwisin sitesi.çok bilgili,işinin ehli ustalar var.sorununuzu şap die çözerler.tekrardan söylüorum bu körük ne yazikki ister istemez başınızı çok ağrıtacak


Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #3 (permalink)  
Alt 09-05-2007, 18:16
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
Mesajlar: 1.995
Standart

bu arada aracınızı kaç km'de ve kaça aldınız?kısaca aracınız hakkında bilgi verirmisiniz?

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #4 (permalink)  
Alt 10-05-2007, 10:22
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Mesajlar: 2.425
Standart Re: körük olayı !

Alıntı:
eto2906 isimli üyeden Alıntı
3 aylık vitocu olarak aranıza ankaradan katılıyorum. 2001 model bir vito 112 cdi aldım. ilk hafta içinde körük arızalandı. Aradım bu konuda uzman bir mercedes elektirikçisi buldum (Ankarada). Bu araçların en zayıf ve hassas sistemi bu körüktür diye ilk başta söyledi. Neyse körüğün içerisinde bir kaç ufak parçayı değiştirdi ve çalıştı. Söylediğine göre körük direkt olarak suya maruz kaldığı için sık sık bozulurmu. Aradan 10 gün geçti körük yine arızalandı. Bu sefer içinde bobinleri değiştirdi. 1 hafta sonra ise sigortası atmaya başladı. Yenisini takıyorum bir kaç saat sonra yine atıyor vs. Bu kez usta elektrik besleme yolunu değiştird. şimdi çalışıyor. Ancak bir almancının vitosunda görmüş bizim usta şöyle bir şey: Körük kompresörünü devre dışı bırakan basit bir boru ve supap sistemi varmış almanyada 10 euro falan. Yani onu takılınca arabanın lastiğini şişirir gibi süspansiyon sistemine istenildiği kadar hava basılıyormuş ve öyle kalıyormuş. Eğer biraz alçaltmak istiyorsanız supaptan hava çıkartıyormuşsunuz vs. Bu sistem nereden nasıl temin edilebilir ? Bana yardımcı olur musunuz? şimdiden teşekkür ederim

Fırat kardesım bu konuda baya bır uzman Bızımle paylasmıstı

Neyse ankaradansın galıba Bende ankaradanım Onlıne oldugun zaman ozel olarak msjlasalım kardesım Selametle...

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #5 (permalink)  
Alt 10-05-2007, 13:08
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
Mesajlar: 1.995
Standart

Alıntı:
Ancak bir almancının vitosunda görmüş bizim usta şöyle bir şey: Körük kompresörünü devre dışı bırakan basit bir boru ve supap sistemi varmış almanyada 10 euro falan. Yani onu takılınca arabanın lastiğini şişirir gibi süspansiyon sistemine istenildiği kadar hava basılıyormuş ve öyle kalıyormuş. Eğer biraz alçaltmak istiyorsanız supaptan hava çıkartıyormuşsunuz vs.
bu söylediğiniz şeyi ilk defa sizden duydum.yalnız körüğün çalışma mantığı şudur hava kompresörü+havayı ileten borular+arka hava körüklü amortisör ve bunu kaldırmaya yarayan valfler.bunların tamamınıda körük beyni kontrol edio.sizin dediğiniz olay körük beynini iptal edilipte farklı bir tertibatla yapılıo olması lazım.herhalde şu şekilde oluor beyni iptal edip vitolarda bulunan mevcut hava kompresörünü siz hava basıp o seviyede bırakıyor,indirmek istediğinizde de havasını kaçırarak indiriyorsunuz.başka bir yolu yok bunun ama benden tavsiye böyle bir şey yaptırmayın madem körüklü vito aldınız körüğün tam zevkini çıkarmaya bakın tabi sıkça arızalar çıkartacak bu kesin birşey ama bakıma zamanında giderseniz körüğü her bakımda(ayda 1 en az gidin) körükten tam anlamıyla anlayan serwise gösterdiğiniz taktirde size süpriz arızalar çıkarmadığı sürece kullanabilirsiniz.malesef hava deişiminde körük arıza yapabilio bu kronik bir arıza hepsinde var.mesela çok souk havadan çok sıcak havaya geçtiğiniz dönemde aracınızı çalıştırın körük motorunun sesinin deiştiğini ve arka tarafını kaldırmadığını gözlemleyeceksiniz.aynı şekilde sıcak havadan souk havaya geçtiğiniz dönemde de aynı arızayla karşılaşacaksınız bunun bir çözümü malesefki yok.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #6 (permalink)  
Alt 12-05-2007, 23:11
 
Üyelik tarihi: May 2007
Mesajlar: 1
onlybaron - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

ya siz bu körükleri tır dorseleri yapan yerlere gösterseniz belki bir çözüm yolu bulurlar yeni dorseler de de aynı sizinki gibi körüklü sistem var belki bi çaresini bulurlar genelde büyük araçların sanayilerinde bulunur dorseciler...

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #7 (permalink)  
Alt 13-05-2007, 18:56
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
Mesajlar: 1.995
Standart

Alıntı:
ya siz bu körükleri tır dorseleri yapan yerlere gösterseniz belki bir çözüm yolu bulurlar yeni dorseler de de aynı sizinki gibi körüklü sistem var belki bi çaresini bulurlar genelde büyük araçların sanayilerinde bulunur dorseciler...
ben körüğü artık körükten anlayan işinin erbabı olan sadece araç körüğü ile ilgili bir serwise götürüorum artık.bu serwis jip-otobüs-4*4 v.s araçların körüğünü yapan bir serwis.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #8 (permalink)  
Alt 15-08-2007, 13:14
 
Üyelik tarihi: Aug 2007
Mesajlar: 11
Standart

cahillime verin bir sorum olucak ben aracı sadece kullanırım öyle pek özellikten falan anlamam elimdeki 110 cd vito 2001 model aracın bu özelliği varmıdır 2. el aldığımdan pek neyin ne olduğunu bilmiyorum sadece sürüyorum

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #9 (permalink)  
Alt 27-09-2007, 00:51
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
Mesajlar: 1.995
Standart

Alıntı:
cahillime verin bir sorum olucak ben aracı sadece kullanırım öyle pek özellikten falan anlamam elimdeki 110 cd vito 2001 model aracın bu özelliği varmıdır 2. el aldığımdan pek neyin ne olduğunu bilmiyorum sadece sürüyorum
normalde bu özellik 110cdı larda yok ama 0 alınırken özel olarak fabrikada montaj yapılanları mevcut türkiyede çok az sayıda bulunuo sizin aracınızda varmıdır yokmudur birşey diemicem ama anlamanın kısa yolu var.körük olan vitolarda arka bagaj kapağının iç kısmında üst,yan tarafında çift kademeli tek bir swich anahtar olmalı eğer bu varsa körük vardır.dier bir anlama yolu ise aracınızı çalıştırdığınızda bekleyin aracın dışından arka lastikleri izleyin yukarıya doğru kalkıyorsa ve hafif gürültülü bir pompa çalışıosa körük vardır demektir.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni konu açma yetkiniz bulunmuyor.
Cevap yazma yetkiniz yok
Mesajlarınıza dosya ekleme yetkiniz bulunmuyor.
Kendi mesajlarınızı düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık
Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. çu Anki Saat: 12:50 .
 


Design by: vBulletin Skins Zone
Powered by vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.2.0 RC8
Arabalar, ikinci el araba,araç tavsiyeleri, otomobil forum
arabalar Arabam Tavsiye etti�imiz araba siteleri : arabalar modifiyeli arabalar