a

Geri git   Arabalar , ikinci el araba , otomobil forum > Mekanik & Yakıt Türleri > Motor, Lastik & Benzin, Lpg, Dizel


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1 (permalink)  
Alt 16-10-2007, 19:20
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Nerden: Bursa
Mesajlar: 19
Standart Motor freni!


Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba,konuyla ilgisi olan arkadaşlardan motor freni hakkında bilgi almak isterim.Motor freni hangi durumlarda ve nasıl yapılmalıdır,motoru yorar mı,durmak için iyi bir fikir midir ?iyi bir kullanım için nelere dikkat etmemiz lazım?yağmurlu havalarda motor freni güvenli midir ?
Ayrıca yağmurlu havalarda aracı kullanırken arac nasıl kullanılmalı neler yapılmalıdır?
Birde bizim partner'de fabrika çıkışlı continental lastik vardı çok memnundum ama şimdi lassa takdırdık sanki araba çökük gibi lastikler patlak gibi,ıslak zeminde pek tutunamıyor galiba?
cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.Allaha emanet olun,iyi sürüşler...

__________________
Ya olduÄ?un gibi görün,Ya göründüÄ?ün gibi ol!(Hz.Mevlana)
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #2 (permalink)  
Alt 17-10-2007, 11:42
Normal Kullanici
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Nerden: içel-Mersin
Mesajlar: 210
Standart

motor frenini her ortamda kullanmak lazım emniyet için, zaten ıslak zeminde yada kışın aracın fren sisteminden çok motor freni mutlaka kullanmalı yoksa tekerler kayarak kazaya sebebiyet verir. Lastik konusunda da tek bişey söyleyeceğim; kalite farkı...


__________________
07 kangoo
98 swift 1.3glx
2008 albea multijet
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #3 (permalink)  
Alt 17-10-2007, 12:25
Hiper Kullanici
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
Mesajlar: 958
Standart

Tabii ki motor frenini kullanırken aracın aşırı derecede yüksek devirlere çıkmasından da sakınmak gerekir. Yüksek devir her zaman aracı daha çok yorar. Aslında araçlarda motor ömrünü belirleyen nokta yapılan kilometreden çok yapılan devir sayısıdır. Bunu göz önünde tutmalıyız. Uygun bir şekilde yavaşladıkça vitesi küçültmek daha faydalı olacaktır. En iyi fren, ayağı gazdan çekmek olmalıdır. Yani mümkün olan her durumda frenleme yerine aracın kendisinin yavaşlamasını tercih etmek gerekir. Bu hem lastikleri, hem motoru, hem yakıtı koruyucu bir davranıştır. Bunun en iyi uygulanabildiği yerler şehir içi dur-kalk uygulamalarıdır. Az sonra duracağınızı bilerek gaza fazla yüklenmek her yönden anlamsız ve zararlıdır. Bu arada başkalarının da önünüzdeki boşluğa girmemesi şartıyla elbette.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #4 (permalink)  
Alt 17-10-2007, 12:34
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Nerden: Bursa
Mesajlar: 1.645
Standart

Sedir'inde dediği gibi yüksek devirli birşekilde aracı motora bindirmek motor sağlığı açısından tehlikelidir, bunun yanında kaza yapma riskide vardır. Motora aşırı derecede kompresöre sokarsanız çekiş olan lastiklerde kilitlemeye neden olur. Islak veya buzlu zeminlerde çok teklikeli olur. Arkadan çekişli araçlarda el freni çekmiş kadar tehlikelidir!

Sedir'in de dediği gibi ayağınızı gazdan çekerek frene fazlana yüklenmeden aracı durdurmak her zaman en iyisidir. Faydalarını arkadaşımız sıralamış ama bir tanede ben eklemek istiyorum, fren balatalarınız daha uzun süre gider.

Yalnız aracınızı devirsiz kullanmaktan kaçının sürekli yüksek devirli kullanmak nasıl motorun ömrünü kısaltacaksa düşük devirde kullanmakta motor ömrünü kısaltır. Aracınızın nominal motor devrini tespit edin ve o devirlerde vites değiştirerek kullanın.

__________________
---------------------------


T.T.K
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #5 (permalink)  
Alt 17-10-2007, 12:41
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Nerden: Bursa
Mesajlar: 1.645
Standart

Bu arada motor freni olayı büyük araçlarda farklıdır. Bu ayrı bir sistemdir. Bu sistemin çalışma mantığı şöyledir. Motorun bir egzos sisteminin yanında manifoldtan sonra bir kelebekle ayrılmış bir hat daha bulunur. Bu ikinci hat kapalı bir sistemdir. Yani egzost ucu açık değildir. içerde motor freni için düğme veya kol vardır (ISUZU NKR'de düğme ile çalışıyor) bu düğme veya kol ile kelebek kapalı devreye egzost gazını yönlendirir ve egzos sistemini kapatır. Dışarı çıkamayan egzos gazı motoru boğar ve kompresöre biner. Böylelikle tonlarca ağırlığı üç beş tane hidrolik hortumuna ve bir o kadar balataya yükleyerek hayati bir tehlikeyi engelleriz.

__________________
---------------------------


T.T.K
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #6 (permalink)  
Alt 17-10-2007, 14:05
Ustun Kullanici
 
Üyelik tarihi: Aug 2007
Nerden: Ä°zmir
Mesajlar: 566
OpHeLL - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Kucuk Dizel Araclarda Motor Frenı Pek Iyı Sonuclar Dogurmaz Yukarıda Arkadaşlarımın Belırttigi Gıbı Her Zamana Kulanılması Gereken Bır Sistemdir Ancak Bılınclı Aracı Kontrol Altında Tuta Bılmende Motor Frenının Yardımı Vardır Yagmurlu Karlı Her Tur Hava şartlarında Kulanıla Bılır Motor frenı Otomobıller Icın Konusuyorum Onden Cekıslı Araclarda Daha Verımlı Iken Arkadan itişli Araçlarda Yuksek Devırlere Cıkıldıgında Aracın Arka Kısmının Kaymasına Sebep Vere Bılır

__________________
Ne Mutlu Türk'üm Diyene

http://www.youtube.com/watch?v=Wux3C-1Xk-E
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #7 (permalink)  
Alt 17-10-2007, 17:11
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Nerden: Bursa
Mesajlar: 1.645
Standart

Hatta karlı havalarda daha iyi zaten karlı havalarda ani gaz vemekten, küçük vitesle ilerlemekten ve ani kompresöre bindirmekten kaçınmak lazım.

__________________
---------------------------


T.T.K
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #8 (permalink)  
Alt 18-10-2007, 12:29
Normal Kullanici
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Nerden: içel-Mersin
Mesajlar: 210
Standart

Büyük araçlarda motor freni zaten kulanamazsın özellikle rampa aşağı çünkü aşırı kompresör motoru patlatabilir, onlarda retarder denen bir sistem var. Busistemde şaft ile birlikte dönen bir rotorla bunun içinde bulunduğu stator arasına basılan yağ vasıtasıyla frenleme olur burada aşınma söz konusu olmadığından çok güvenlidir, ısuzu gibi orta sınıf araçlarda ki sistem biraz daha basiti, küçük araçlarda ise ilave bir sisteme ihtiyaç duyulmadan gaz kesme ile motor freni şeklindedir. Saygılar iyi forumlar

__________________
07 kangoo
98 swift 1.3glx
2008 albea multijet
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #9 (permalink)  
Alt 19-10-2007, 16:51
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Nerden: Bursa
Mesajlar: 19
Standart

Arkadaşlar çok teşekkür ederim, verdiğiniz değerli bilgiler için

__________________
Ya olduÄ?un gibi görün,Ya göründüÄ?ün gibi ol!(Hz.Mevlana)
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #10 (permalink)  
Alt 22-10-2007, 09:33
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Mar 2007
Nerden: Bursa
Mesajlar: 1.645
Standart

Alıntı:
alto800_Otm isimli üyeden Alıntı
Büyük araçlarda motor freni zaten kulanamazsın özellikle rampa aşağı çünkü aşırı kompresör motoru patlatabilir, onlarda retarder denen bir sistem var. Busistemde şaft ile birlikte dönen bir rotorla bunun içinde bulunduğu stator arasına basılan yağ vasıtasıyla frenleme olur burada aşınma söz konusu olmadığından çok güvenlidir, ısuzu gibi orta sınıf araçlarda ki sistem biraz daha basiti, küçük araçlarda ise ilave bir sisteme ihtiyaç duyulmadan gaz kesme ile motor freni şeklindedir. Saygılar iyi forumlar
Bu bahsettiğiniz büyük bir ihtimalle yeni nesil kamyonlarda galiba.

__________________
---------------------------


T.T.K
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni konu açma yetkiniz bulunmuyor.
Cevap yazma yetkiniz yok
Mesajlarınıza dosya ekleme yetkiniz bulunmuyor.
Kendi mesajlarınızı düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık
Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. çu Anki Saat: 17:21 .
 


Design by: vBulletin Skins Zone
Powered by vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.2.0 RC8
Arabalar, ikinci el araba,araç tavsiyeleri, otomobil forum
arabalar Arabam Tavsiye etti�imiz araba siteleri : arabalar modifiyeli arabalar