a

Geri git   Arabalar , ikinci el araba , otomobil forum > Markalar > Volkswagen


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1 (permalink)  
Alt 07-09-2007, 11:04
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Nerden: Ä°zmir
Mesajlar: 34
Elif - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart TDI-TFSI-TSI-FSI nedir bunlar?


Araçforum sakinleri vw grubu araçların kullanmış oldukları bu motor türlerinin açıklamasını yapabilir misiniz?iyi günler.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #2 (permalink)  
Alt 08-09-2007, 11:12
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Dec 2006
Nerden: Burdur
Mesajlar: 3.073
Ebu Zer Gifari - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

Elif forumda yeterli bilgi var bu motorlar hakkında.Ama derli toplu olması için bu topik güzel bir bilgi birikimi şeklini alabilir.

forumun çeşitli sayfalarından alıntılar yaparak bu motorların hepsini burda toplayayım:
Dizel Motor:
TDI : Turbo Diesel injection

Benzinli Motorlar:
FSI : Fuel Stratified injection
TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
TSI : Twincharged Stratified injection

Motor üeşitleri ve Beygir Güçleri:
FSI
1.6 115 hp--2.0 150 hp--3.2 250 hp--4.2 355 hp

TFSi
2.0 200 hp--2.0 240 hp

TSI
1.4 122 hp--1.4 140 hp--1.4 170 hp (GT)

TDi
1.4 80 hp --1.9 86 hp--1.9 105 hp
2.0 140 hp--2.0 170 hp
2.5 130 hp--2.5 174 hp
3.0 233 hp
4.2 275 hp
5.0 313 hp

Aklıma gelen motorlar bunlar.unuttuklarımda olabilir.ayrıca ülkeden ülkeye motorun programlaması değiştiği için küçük farklılıklar görülebilir.Ben Türkiyede ki seçenekler hakkında yazdım..

Gelelim açıklamaya:
Yine çeşitli alıntılar yaparak hangi motorun ne olduğunu yazayım.

TDI:Turbocharged Direct Injection (turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu)
Volkswagen ag'nin patentini aldığı kısaltma... volkswagen lupo 3l'de kullanılan versiyonu, etki derecesi en yüksek tdi motordur... zira yakıtın içindeki enerjinin %45'ini harekete çevirir.

FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.


TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.


Bilgiler yeterli gelmezse haberim olsun.Anlayamadığın yerlerde de gerekli yorumlar eklenir.

Sağlıcakla kalasın...


__________________
Dilimden düşmüyor, kolaysa gelde al, içimden söküp aÅ?kını.
Ã?ektiysen kahrımı, helal et hakkını, zorlu sevdam HOÅ?Ã?AKAL!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #3 (permalink)  
Alt 08-09-2007, 14:32
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Nerden: Ä°zmir
Mesajlar: 34
Elif - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

Teşekkür ederim ilginiz için klavyeniz dert görmesin.Anladığım kadarı ile tsi motorlar dayanaklı olabilecek kapasiteye sahip.Peki bu tsi motorlar bugüne kadar herhangi büyük bir arıza çıkardı mı?Hondanın vtec motoruyla karşılaştırsak ne dersiniz?Honda civic hb 1.8 hb mi yoksa 1.4 tsi 140 golf comfort mu?iyi günler.

__________________
O zaman vecd ile bin secde eder -varsa- taÅ?ım.
Her cerîhamdan, Ä°lâhî, boÅ?anıp kanlı yaÅ?ım;
FıÅ?kırır rûh-ı mücerred gibi yerden na'Å?ım;
O zaman yükselerek arÅ?a deÄ?er belki baÅ?ım!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #4 (permalink)  
Alt 08-09-2007, 16:31
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Dec 2006
Nerden: Burdur
Mesajlar: 3.073
Ebu Zer Gifari - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

Alıntı:
Elif isimli üyeden Alıntı
Teşekkür ederim ilginiz için klavyeniz dert görmesin.Anladığım kadarı ile tsi motorlar dayanaklı olabilecek kapasiteye sahip.Peki bu tsi motorlar bugüne kadar herhangi büyük bir arıza çıkardı mı?Hondanın vtec motoruyla karşılaştırsak ne dersiniz?Honda civic hb 1.8 hb mi yoksa 1.4 tsi 140 golf comfort mu?iyi günler.
Rica ederim.
Civic gercekten farkli bir arac.icine oturunca anliyorsunuz zaten.inceleme firsatiniz oldu mu bilemiyorum ama aracin icindeki kalite hissi honda dan pek alisik gordugumuz seyler degil.
Bizim buralarda bi tane bile yok hb.birisi hb alip binse buralarda millet:"aaaa ne bicim bi araba bu modifiye edilmis galiba" diyerek hayretle bakar.Farkli olmak istiyorsan alabilirsin.

1.8 hb civic ile 1.4 tsi golf tamamen farkli teknolojili motorlarla calisiyor.birisi atmosferik digeri superchanger destekli turbo motor.1.4 tsi nin verecegi zevki alamazsin ama 1.8 de az degil.

Ben cok begendim civic i ama epey pahali bir arac.zaten cok az satiliyor.Yanilmiyorsam daha dogrusu yanlis hatirlamiyorsam Antalya Senoglu Honda Yetkili bayisinden Antalyada 20 tane satilmis diye duymustum.ama yaniliyor olabilirim.ayrica vergisi fazladir ama bunu alan kimse de hayrani olmali yoksa tasarimi epey farkli bir arac herkesin hoslanacagi ve Honda ruhunu tasiyan araclara binecegini sanmiyorum.eger arac hosunuza gittiyse alinabilir.

Antalya Senoglu bayisinde cektigim bir kac fotoyu aktarayim buraya:











Hadi kolay gelsin.

__________________
Dilimden düşmüyor, kolaysa gelde al, içimden söküp aÅ?kını.
Ã?ektiysen kahrımı, helal et hakkını, zorlu sevdam HOÅ?Ã?AKAL!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #5 (permalink)  
Alt 09-09-2007, 19:20
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Nerden: Ä°zmir
Mesajlar: 34
Elif - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

Tekrardan teşekkürlerimi iletiyorum ilginiz için.Bende honda hayranlığı yok ama iki tane arkadaşımda 2006 civic sedan es donanım araç var.Her ikiside temiz ve bakımlı.Ailemizden hiç honda aracı olan kişi yoktu.ilk bindiğim ve kullandığım hondalar bunlar oldu.Bir kaç yönü dışında beğenmediğim bşr yeri yok.1.8 civic in vergisi yüksek sizin dediğiniz gibi.Bakalım artık büyükbabam ne derse o olacak.tsi fikrinizi de değerlendirmeye alacağım.Sağolun zamanınızı ayırıp benimle ilgilendiğiniz için.

__________________
O zaman vecd ile bin secde eder -varsa- taÅ?ım.
Her cerîhamdan, Ä°lâhî, boÅ?anıp kanlı yaÅ?ım;
FıÅ?kırır rûh-ı mücerred gibi yerden na'Å?ım;
O zaman yükselerek arÅ?a deÄ?er belki baÅ?ım!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #6 (permalink)  
Alt 11-09-2007, 16:56
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Dec 2006
Nerden: Burdur
Mesajlar: 3.073
Ebu Zer Gifari - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

Siz bileceksiniz artik secim size kalmis.

Golf alirsaniz tavsiyem 1.4 tsi 140 hp DSG Tour aliniz.
fiyati pesin 46ooo ytl.
tavsiyem kesinlikle dsg sanzimandir eger maddi durumlariniz yeterli ise.
civic konusunda da bir test edin begeneceginizi umuyorum ben cok begendim ama biraz vw severligim oldugu icin golften vazgecmem...

__________________
Dilimden düşmüyor, kolaysa gelde al, içimden söküp aÅ?kını.
Ã?ektiysen kahrımı, helal et hakkını, zorlu sevdam HOÅ?Ã?AKAL!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #7 (permalink)  
Alt 13-09-2007, 21:17
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Mesajlar: 27
Standart

selam foruma yeni katıldım
sanırım sorumun cevabını siz verebilceksiniz.golf almayı düşünüyom tabiki yıllardır.kısmet olursa bu 1-2 ay içinde alcam.ancak her kafadan bir ses çıkıyor.almak istediğim modele herkes bi kusur buluyo.
Golf 1.6 102 hp Tiptr bu modeli nasıl,öğretmenim sürekli gezen biri değilim.tavsiyeniz ne olur.selamlar bursadan...

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #8 (permalink)  
Alt 13-09-2007, 21:33
Ultra Kullanici
 
Üyelik tarihi: Dec 2006
Nerden: Burdur
Mesajlar: 3.073
Ebu Zer Gifari - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

Alıntı:
fikret isimli üyeden Alıntı
selam foruma yeni katıldım
sanırım sorumun cevabını siz verebilceksiniz.golf almayı düşünüyom tabiki yıllardır.kısmet olursa bu 1-2 ay içinde alcam.ancak her kafadan bir ses çıkıyor.almak istediğim modele herkes bi kusur buluyo.
Golf 1.6 102 hp Tiptr bu modeli nasıl,öğretmenim sürekli gezen biri değilim.tavsiyeniz ne olur.selamlar bursadan...
Fikret kardesim, sevgili meslektasim acmis oldugunuz topige zaten fikirlerimi belirttim.her topige ayni mesaji atmak yerine acmis oldugunuz kendi topiginizi takip ederseniz daha guzel olur kanisindayim.acmis oldugunuz topikten devam edelim.

Sevgili yonetici arkadaslarim bu iki mesajida silerseniz sevinirim.

hayirli ramazanlar...

__________________
Dilimden düşmüyor, kolaysa gelde al, içimden söküp aÅ?kını.
Ã?ektiysen kahrımı, helal et hakkını, zorlu sevdam HOÅ?Ã?AKAL!
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #9 (permalink)  
Alt 14-09-2007, 01:22
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Mesajlar: 27
Standart

Kusura bakmayın sabırsızlığıma verin!Araba konusunda acil bilgiye ihtiyaç olunca forum kirliliğine sebep oldum tekrar pardon...

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
  #10 (permalink)  
Alt 15-09-2007, 18:02
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Mesajlar: 27
Standart

arkadaşlar genelde tsı motoru tavsiye etiklerini anladım ama şunu merek ettim doğrusu:140 hp gücündeki TSI motorlarında triger kayışı yerine metal zincir kullanılası sonucu motorda ses fazla olmaz mı?

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni konu açma yetkiniz bulunmuyor.
Cevap yazma yetkiniz yok
Mesajlarınıza dosya ekleme yetkiniz bulunmuyor.
Kendi mesajlarınızı düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık
Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. çu Anki Saat: 02:47 .
 


Design by: vBulletin Skins Zone
Powered by vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.2.0 RC8
Arabalar, ikinci el araba,araç tavsiyeleri, otomobil forum
arabalar Arabam Tavsiye etti�imiz araba siteleri : arabalar modifiyeli arabalar